20 Mei 2008

Kenali Saya

Inilah saya, Md Zaid bin Darsin. Dilahirkan di Kg Periok, Tumpat, Kelantan. Dibesarkan di tempat yang sama. Belajar di Shah Alam kemudian di Johor Bahru dan akhirnya balik bertugas di kampung halaman. Buat masa ini dah 17 tahun bertugas dan yang terkini ialah sebagai Pegawai Teknologi Pendidikan di Pusat Kegiatan Guru Chabang Empat, Tumpat. Sebelum ni, bertugas di Pusat Kokurikulum Kelantan. Banyak pengalaman yang diceduk di sana. Alhamdulillah, dipanjatkan kesyukuran ke Hadrat Ilahi kerana rezeki saya sememangnya di kampung halaman sendiri.



Bab hobi ni tak habis-habis dengan muzik. Sejak dari zaman sekolah sampai la sekarang. Belajar pun ambil opsyen muzik. Jadi, nak kata apa? Janji untuk kepuasan sendiri. Masa belajar di Johor Bahru dulu join kelab muzik. Sekarang masih jadi pemain gitar bass dan join Kelab PDRM IPD Tumpat.

Satu lagi hobi ialah main komputer. Siang malam pasti merayau dalam internet. Kalau tak bukak satu hari macam tak lengkap hari tu. Sekarang ni senang ada broadband. Mana-mana boleh bukak internet. Kalau dulu, nak bukak internet maknanya kena balik rumah. Kita kena banyak bersyukur menjadi rakyat Malaysia. Banyak kemudahan yang disediakan. Negara lain tak pasti la pulak. Rasanya Malaysia lebih baik kot?


Satu lagi hobi (banyaknya hobi!) ialah main radio amatur. Dapat AA (apparatus assignment) tahun 2003. Ini pun satu hobi yang banyak membawa kebaikan. Dapat ramai kawan. Satu Malaysia ada kawan. Bab radio amatur ni kena bincang agak terperinci. Jadi bolehlah kita bertukar-tukar maklumat.

Apapun, selamat berkenalan kepada semua pengunjung blog ini. Kalau ada sebarang maklumat, sila buat panggilan kepada saya di nombor 016-9225035 atau e-mel pkgchabang4@gmail.com. Sudi-sudilah ye..